Archiwum wrzesień 2019, strona 1


wrz 06 2019 Czy łatwo przekwalifikować grunt z użytkowania...
Komentarze: 0
Czy w związku z wejściem w życie nowych przepisów deweloperzy mieszkaniowi mają trudności z przekwalifikowaniem gruntów będących w użytkowaniu wieczystym we własność? W jakich lokalizacjach? Sondę przygotował serwis nieruchomości Dompress.pl

Zbigniew Juroszek, prezes Atal

W Warszawie urzędy nadal nie wystawiły odpowiednich zaświadczeń. To znacząco utrudnia działalność na tym rynku.

Monika Perekitko, członek zarządu Matexi Polska

Mamy trudności z przekwalifikowaniem gruntów we własność, dotyczą one inwestycji położonych na terenie Warszawy. Chodzi o mieszkania, których własności nie udało się przenieść na nabywców w 2018 roku, a aby zrobić to po 1. stycznia 2019 roku konieczne jest uzyskanie zaświadczenia o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntu we własność. Na wydanie zaświadczeń, które pozwolą nam na wykonanie naszych zobowiązań umownych wobec klientów czekamy ponad pół roku i nadal trudno ustalić w niektórych przypadkach kiedy możemy się ich spodziewać, mimo że monitorujemy sprawę w urzędzie na bieżąco. Aktualnie jednak rozpatrywanych jest bardzo wiele złożonych wniosków i urząd nie wydaje ich w przewidzianych ustawowo terminie.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Nie mamy trudności z przekwalifikowaniem gruntów, gdyż z mocy ustawy  grunty przekwalifikowują się automatycznie. 

Andrzej Gutowski, wiceprezes i dyrektor ds. sprzedaży Ronson Development

Nie mamy problemów z przekwalifikowaniem gruntów we własność, ponieważ ten proces przebiega automatycznie po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie inwestycji. Bardziej problematyczny jest proces uzyskania zaświadczenia z gminy o przekwalifikowaniu gruntu i często trwa on bardzo długo. Jest to spowodowane tym, że przepisy weszły w życie w tym roku i urzędnicy jeszcze wdrożyli się w nowe zasady. Myślę, że w przyszłym roku wszystko wróci do normy.

Wojciech Duda, wiceprezes Duda Development

Dotychczas nie mieliśmy takich doświadczeń, ponieważ większość naszych inwestycji znajduje się na gruntach z prawem własności. Jesteśmy jednak żywo zainteresowani zmianami w przepisach, ponieważ prowadzimy obecnie sprzedaż mieszkań w Diasferze Łódzkiej, która częściowo realizowana jest na gruntach będących w użytkowaniu wieczystym.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Wszystkie nasze inwestycje, tj. Przy Arsenale i Moja Północna w Warszawie oraz Wolne Miasto w Gdańsku realizujemy na działkach, które są naszą własnością.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Jeszcze za wcześnie by mówić o jakichkolwiek trudnościach w przypadku naszych nieruchomości, ponieważ jesteśmy dopiero w początkowej fazie przeprowadzania procedur związanych z przekwalifikowywaniem gruntów.

Monika Foremniak, specjalista ds. sprzedaży mieszkań w firmie Peira

Nie mamy trudności z przekształceniem, ponieważ grunty, na których budujemy zarówno osiedle Oliwkowe, jak i Srebrzyńska Park III są naszą własnością i nie jest konieczna taka zmiana. 

Katarzyna Nowicka, prezes zarządu w firmie Akord

Dotąd nie mieliśmy do czynienia z gruntami będącymi w użytkowaniu wieczystym.

DOMPRESS
dompress : :
wrz 02 2019 Dlaczego nabywcy nowych mieszkań rezygnują...
Komentarze: 0
Jakie są przyczyny rezygnacji z zakupu mieszkań na rynku deweloperskim? Z jakich powodów nabywcy odchodzą od kupna zarezerwowanych lokali? Jak często się to zdarza? Sondę przygotował serwis nieruchomości Dompress.pl

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.

Zdecydowanie, najczęstszym podwodem odstąpienia od zakupu mieszkania jest brak zdolności nabywczej klientów, która weryfikowana jest na etapie rezerwacji. Procent rezygnacji zależy od inwestycji.  Najniższy w inwestycjach, w których dominują zakupy za gotówkę, a lokale nabywane są głównie w celach inwestycyjnych. Większy odsetek rezygnacji notowany jest w projektach, gdzie zakup odbywa się przy wsparciu kredytowym.    

Zbigniew Juroszek, prezes Atal

Powody, dla których klienci rezygnują z zakupu zarezerwowanego mieszkania bywają różne. Część osób jest zmuszona do zaniechania kupna lokalu z uwagi na trudności związane z pozyskaniem finansowania. Motywem takich decyzji bywają również względy osobiste, w tym zmiany potrzeb kupujących. Rezygnacje z kupna zarezerwowanego lokalu nie są jednak częstymi przypadkami.  

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Klienci na ogół nie rezygnują z podpisanej umowy rezerwacyjnej na mieszkanie. Zdarza si��, ale niezwykle rzadko, że klient zmienia decyzję, bo uzależniał kupno nowego mieszkania od sprzedaży posiadanego, a transakcji sprzedaży nie udało mu się przeprowadzić. Kupujący rezygnują też z powodu zmiany planów życiowych lub inwestycyjnych. Sporadycznie zdarzają się również rezygnacje z przyczyn finansowych. Klienci korzystają z naszego bezpłatnego doradztwa kredytowego. Doradca wybiera najlepiej dopasowaną do możliwości kupującego ofertę kredytu i realizuje wszelkie formalności, dzięki czemu zapewnia nabywcy pozytywną decyzję banku.  

Andrzej Gutowski, wiceprezes i dyrektor ds. sprzedaży Ronson Development

Główną przyczyną wycofania rezerwacji jest brak finansowania ze strony banku. Klienci poszukujący mieszkania zazwyczaj wstępnie sprawdzają swoją zdolność kredytową, natomiast dopiero po podpisaniu umowy z deweloperem jest ona weryfikowana przez bank i czasem okazuje się niższa niż wstępnie zakładana.  

Wojciech Duda, wiceprezes Duda Development

Rezygnacja z zakupu mieszkania to sytuacja, która zdarza się rzadko, a jeśli do niej dochodzi, przyczyną zazwyczaj jest odmowa przyznania kredytowania. Dla zapewnienia maksymalnego komfortu zakupu naszym klientom, posiłkującym się kredytem hipotecznym, gwarantujemy możliwość odstąpienia od umowy deweloperskiej w przypadku braku pozytywnej oceny banku.     

Monika Perekitko, członek zarządu Matexi Polska 

Klienci bardzo rzadko wycofują się z zakupu zarezerwowanego mieszkania. Jedynym czynnikiem wymuszającym czasem takie zachowanie są problemy z uzyskaniem kredytu na zakup lokalu. Dotyczy to 5-10 procent klientów, którzy dokonali rezerwacji.
Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic
Rezygnacje, z którymi mamy do czynienia w naszych inwestycjach są głównie spowodowane brakiem zdolności kredytowej oraz przyczynami życiowymi i osobistymi. Stanowią zaledwie kilka procent wszystkich rezerwacji.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Rezygnacje, z którymi mamy do czynienia w naszych inwestycjach są głównie spowodowane brakiem zdolności kredytowej oraz przyczynami życiowymi i osobistymi. Stanowią zaledwie kilka procent wszystkich rezerwacji.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Najczęstszą przyczyną takiej sytuacji jest brak możliwości uzyskania kredytu przez klientów. Jednak nie zdarza się to zbyt często, ponieważ na etapie zainteresowania naszą ofertę zapewniamy nabywcom fachową pomoc eksperta finansowego, który bada zdolność kredytową i z reguły jest w stanie zdobyć finansowanie. 

Monika Foremniak, specjalista ds. sprzedaży mieszkań w firmie Peira 

Rezygnacje z rezerwacji mieszkań zdążają się rzadko. Jeśli klienci decydują się na podpisanie umowy rezerwacji są najczęściej już po kilku rozmowach dotyczących inwestycji, dobrze ją znają i ich decyzje są wiążące. Najczęstszym powodem rezygnacji z zakupu jest brak uzyskanego kredytu na mieszkanie.

Weronika Chylarecka, specjalista ds. marketingu w Blockpol Developer

Myślę, że co najmniej jedna trzecia klientów odchodzi od zakupu z powodu zmiany decyzji odnośnie lokalizacji, zbyt wysokiej ceny lub braku zdolności kredytowej.

Katarzyna Nowicka, prezes zarządu w firmie Akord

Najczęstszą przyczyną rezygnacji z zakupu mieszkania są zmiany planów życiowych oraz trudności ze sprzedażą nieruchomości na rynku wtórnym. 

Marta Drozd-Piekarska, pełnomocnik zarządu Allcon Osiedla

Dzięki dostępowi do informacji klienci bardzo świadomie podchodzą do zakupu. Pierwszą, szeroką analizę dostępnych ofert przeprowadzają na stronach internetowych deweloperów, a następnie kontaktują się z tymi firmami, których propozycje spełniają ich oczekiwania. Przychodząc na spotkanie są dobrze przygotowani i często uzupełniają jedynie wiedzę o szczegóły dotyczące umowy, kosztów administrowania, czy kondycji finansowej firmy. Klienci dokonujący rezerwacji często są już związani z daną inwestycją i zwykle decydują się na zawarcie transakcji. 

Wojciech Chotkowski, prezes zarządu Aria Development

Klienci rezygnują z zakupu sporadycznie. Są to jednostkowe przypadki na przykład w sytuacji, gdy bank odmówi finansowania lub klient musi zmienić plany z przyczyn losowych. 

DOMPRESS
dompress : :
wrz 02 2019 Dlaczego nabywcy nowych mieszkań rezygnują...
Komentarze: 0
Jakie są przyczyny rezygnacji z zakupu mieszkań na rynku deweloperskim? Z jakich powodów nabywcy odchodzą od kupna zarezerwowanych lokali? Jak często się to zdarza? Sondę przygotował serwis nieruchomości Dompress.pl

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.

Zdecydowanie, najczęstszym podwodem odstąpienia od zakupu mieszkania jest brak zdolności nabywczej klientów, która weryfikowana jest na etapie rezerwacji. Procent rezygnacji zależy od inwestycji.  Najniższy w inwestycjach, w których dominują zakupy za gotówkę, a lokale nabywane są głównie w celach inwestycyjnych. Większy odsetek rezygnacji notowany jest w projektach, gdzie zakup odbywa się przy wsparciu kredytowym.    

Zbigniew Juroszek, prezes Atal

Powody, dla których klienci rezygnują z zakupu zarezerwowanego mieszkania bywają różne. Część osób jest zmuszona do zaniechania kupna lokalu z uwagi na trudności związane z pozyskaniem finansowania. Motywem takich decyzji bywają również względy osobiste, w tym zmiany potrzeb kupujących. Rezygnacje z kupna zarezerwowanego lokalu nie są jednak częstymi przypadkami.  

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Klienci na ogół nie rezygnują z podpisanej umowy rezerwacyjnej na mieszkanie. Zdarza si��, ale niezwykle rzadko, że klient zmienia decyzję, bo uzależniał kupno nowego mieszkania od sprzedaży posiadanego, a transakcji sprzedaży nie udało mu się przeprowadzić. Kupujący rezygnują też z powodu zmiany planów życiowych lub inwestycyjnych. Sporadycznie zdarzają się również rezygnacje z przyczyn finansowych. Klienci korzystają z naszego bezpłatnego doradztwa kredytowego. Doradca wybiera najlepiej dopasowaną do możliwości kupującego ofertę kredytu i realizuje wszelkie formalności, dzięki czemu zapewnia nabywcy pozytywną decyzję banku.  

Andrzej Gutowski, wiceprezes i dyrektor ds. sprzedaży Ronson Development

Główną przyczyną wycofania rezerwacji jest brak finansowania ze strony banku. Klienci poszukujący mieszkania zazwyczaj wstępnie sprawdzają swoją zdolność kredytową, natomiast dopiero po podpisaniu umowy z deweloperem jest ona weryfikowana przez bank i czasem okazuje się niższa niż wstępnie zakładana.  

Wojciech Duda, wiceprezes Duda Development

Rezygnacja z zakupu mieszkania to sytuacja, która zdarza się rzadko, a jeśli do niej dochodzi, przyczyną zazwyczaj jest odmowa przyznania kredytowania. Dla zapewnienia maksymalnego komfortu zakupu naszym klientom, posiłkującym się kredytem hipotecznym, gwarantujemy możliwość odstąpienia od umowy deweloperskiej w przypadku braku pozytywnej oceny banku.     

Monika Perekitko, członek zarządu Matexi Polska 

Klienci bardzo rzadko wycofują się z zakupu zarezerwowanego mieszkania. Jedynym czynnikiem wymuszającym czasem takie zachowanie są problemy z uzyskaniem kredytu na zakup lokalu. Dotyczy to 5-10 procent klientów, którzy dokonali rezerwacji.
Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic
Rezygnacje, z którymi mamy do czynienia w naszych inwestycjach są głównie spowodowane brakiem zdolności kredytowej oraz przyczynami życiowymi i osobistymi. Stanowią zaledwie kilka procent wszystkich rezerwacji.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Rezygnacje, z którymi mamy do czynienia w naszych inwestycjach są głównie spowodowane brakiem zdolności kredytowej oraz przyczynami życiowymi i osobistymi. Stanowią zaledwie kilka procent wszystkich rezerwacji.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Najczęstszą przyczyną takiej sytuacji jest brak możliwości uzyskania kredytu przez klientów. Jednak nie zdarza się to zbyt często, ponieważ na etapie zainteresowania naszą ofertę zapewniamy nabywcom fachową pomoc eksperta finansowego, który bada zdolność kredytową i z reguły jest w stanie zdobyć finansowanie. 

Monika Foremniak, specjalista ds. sprzedaży mieszkań w firmie Peira 

Rezygnacje z rezerwacji mieszkań zdążają się rzadko. Jeśli klienci decydują się na podpisanie umowy rezerwacji są najczęściej już po kilku rozmowach dotyczących inwestycji, dobrze ją znają i ich decyzje są wiążące. Najczęstszym powodem rezygnacji z zakupu jest brak uzyskanego kredytu na mieszkanie.

Weronika Chylarecka, specjalista ds. marketingu w Blockpol Developer

Myślę, że co najmniej jedna trzecia klientów odchodzi od zakupu z powodu zmiany decyzji odnośnie lokalizacji, zbyt wysokiej ceny lub braku zdolności kredytowej.

Katarzyna Nowicka, prezes zarządu w firmie Akord

Najczęstszą przyczyną rezygnacji z zakupu mieszkania są zmiany planów życiowych oraz trudności ze sprzedażą nieruchomości na rynku wtórnym. 

Marta Drozd-Piekarska, pełnomocnik zarządu Allcon Osiedla

Dzięki dostępowi do informacji klienci bardzo świadomie podchodzą do zakupu. Pierwszą, szeroką analizę dostępnych ofert przeprowadzają na stronach internetowych deweloperów, a następnie kontaktują się z tymi firmami, których propozycje spełniają ich oczekiwania. Przychodząc na spotkanie są dobrze przygotowani i często uzupełniają jedynie wiedzę o szczegóły dotyczące umowy, kosztów administrowania, czy kondycji finansowej firmy. Klienci dokonujący rezerwacji często są już związani z daną inwestycją i zwykle decydują się na zawarcie transakcji. 

Wojciech Chotkowski, prezes zarządu Aria Development

Klienci rezygnują z zakupu sporadycznie. Są to jednostkowe przypadki na przykład w sytuacji, gdy bank odmówi finansowania lub klient musi zmienić plany z przyczyn losowych. 

DOMPRESS
dompress : :