Najnowsze wpisy, strona 53


mar 13 2020

Ile zapłacimy za miejsce postojowe w nowym...


Komentarze: 0

W jakiej cenie deweloperzy oferują miejsca postojowe w garażach podziemnych i na parkingach zewnętrznych? Sondę przeprowadził serwis nieruchomości Dompress.pl              

Mirosław Kujawski, członek zarządu Develia S.A.  

Ceny miejsc postojowych różnią się w zależności od ich rodzaju. Od tego, czy jest to miejsce w hali garażowej, czy przed budynkiem, z komórką, czy jest to miejsce rodzinne na dwa samochody, albo zlokalizowane na platformie. Duży wpływ na cenę ma również sam projekt, jego lokalizacja, wysokość wskaźnika miejsc postojowych, czyli liczba wymaganych miejsc postojowych na jedno mieszkanie, który waha się od 0,5 do 1,7 miejsca postojowego na jedno mieszkanie. Najtańsze miejsca postojowe są do nabycia w kwocie 20 tys. zł w inwestycji Słoneczne Miasteczko, a najdroższe kosztują ponad 40 tys. zł. 

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

W naszych inwestycjach miejsca postojowe zewnętrzne są do nabycia w cenie od 10 tys. zł. Miejsca parkingowe w podziemnych halach garażowych są już droższe. Na przykład w naszej pruszkowskiej inwestycji Stacja Centrum miejsce garażowe kosztuje 30 tys. zł, a dwa zakupione do jednego mieszkania kosztują 40 tys. zł. Miejsce garażowe w inwestycji Willa Wiślana na warszawskiej  Białołęce to wydatek rzędu 31 tys. zł. W Osiedlu Bliska Wola w Warszawie miejsca postojowe są w cenie od 55 tys. zł do 69 tys. zł, w Hanza Tower w centrum Szczecina są do nabycia w kwocie 82,8 tys. zł. W inwestycji Osiedle Gościnne na granicy Poznania, należące do mieszkania dwa miejsca postojowe w hali garażowej pod budynkiem oferujemy w cenie mieszkania. Miejsca w hali garażowej w osiedlu Nowe Tysiąclecie w Katowicach kosztują 29 tys. zł.

Zbigniew Juroszek, prezes Atal

Ceny zewnętrznych miejsc postojowych, dostępnych w wybranych inwestycjach zaczynają się od kilkunastu tysięcy złotych. Miejsca w garażach podziemnych to wydatek rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska

Wszystkie nasze inwestycje mają wielostanowiskowe, podziemne hale garażowe, co jest dziś absolutną koniecznością. Znajdują się one m.in. w projekcie Jagiełły 6, Centreville, Zajezdnia Wrocław, Grochowska 230 i poznańskim Soleil de Malta. Tak ceny mieszkań, jak i ceny miejsc postojowych różnią się w zależności od miasta i mieszczą w przedziale od około 15 tys. zł do 50 tys. zł. 

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Cena miejsca zależy przede wszystkim od lokalizacji inwestycji. W segmencie popularnym w Warszawie jest to 30-40 tys. Za miejsce w garażu w apartamentach Przy Arsenale trzeba natomiast zapłacić już 95 tys. zł ze względu na ich ograniczoną ilość.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Ceny pojedynczych miejsc postojowych w naszych inwestycjach zaczynają się od około 30 tys. zł a kończą na około 50 tys. zł.

Agnieszka Jaworska-Goździewska, Marketing i PR Manager w Nickel Development

Ceny miejsc postojowych, będących w naszej aktualnej ofercie kształtują się w przedziale od 5 tys. zł do 49 tys. zł brutto w zależności od inwestycji i ewentualnego dodatkowego wyposażenia.

Magdalena Gąsienica-Samek, p.o. dyrektor marketingu Red - Real Estate Development

Ceny miejsc postojowych, podobnie jak ceny mieszkań różnią się w zależności od miasta, lokalizacji w mieście i standardu budynku. W naszym warszawskim osiedlu Forest Homes miejsca postojowe oferujemy w cenie domu szeregowego. Każdy dom ma garaż oraz przynajmniej jedno zewnętrzne miejsce postojowe. W poznańskim Red Parku miejsca parkingowe w garażu podziemnym kosztują 20 tys. zł, natomiast we wrocławskiej Nowej Papierni, głównie ze względu na lokalizację w pobliżu ścisłego centrum, są wyższe.

Joanna Chojecka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Robyg SA.

W naszych projektach ceny miejsc postojowych w garażu wynoszą średnio 30 tys. zł.

Wojciech Chotkowski, prezes zarządu Aria Development  

Miejsca postojowe w inwestycji Osiedle Natura w Wieliszewie kosztuje 11 tys. zł, a w Osiedlu Łomianki jedynie 9,5 tys. zł. Warto dodać, że w niektórych naszych osiedlach planujemy realizację stanowisk ładowania samochodów elektrycznych.

Sebastian Barandziak, prezes zarządu Dekpol Deweloper

Miejsca postojowe w naszych inwestycjach oferujemy w cenie od 19,9 tys. zł do 30 tys. zł brutto.

Andrzej Gutowski, wiceprezes Ronson Development, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu

Cena miejsca postojowego uzależniona jest od miasta i lokalizacji. Dla przykładu, w Warszawie zw cenie 26,6 tys. zł oferujemy miejsca parkingowe w osiedlach Miasto Moje i Tulip Wilanów, a w projekcie Ursus Centralny można je kupić w kwocie 31 tys. zł. W prestiżowym, wrocławskim osiedlu Vitalia Residence klienci płacą za miejsca postojowe 27 tys. zł, natomiast w szczecińskiej Panoramice – 17 tys. zł.

Wojciech Duda, wiceprezes Duda Development

Miejsce postojowe w naszych inwestycjach kosztuje między 30 tys. zł a 45 tys. zł.

 

Autor: Dompress

 

dompress : :
mar 06 2020

Jak dużo mieszkań kupowanych jest inwestycyjnie...


Komentarze: 0

Czy liczba mieszkań nabywanych w celach inwestycyjnych rośnie? W których projektach deweloperskich najczęściej kupowane są lokale pod wynajem? W jakiej cenie można znaleźć najtańsze mieszkania? Sondę przeprowadził serwis nieruchomości Dompress.pl

Mirosław Kujawski, członek zarządu Develia S.A.  

Większość osób kupujących mieszkanie z myślą o wynajmie czy alokacji kapitału wybiera przede wszystkim małe, jedno lub dwupokojowe mieszkanie w projektach zlokalizowanych w centrach miast lub też w pobliżu większych ośrodków biznesu czy oświaty. Tego typu lokale dają najwyższą stopę zwrotu. Ich nabywcy nie mają też później trudności z ich szybką sprzedażą. Na rynku zwyczajnie brakuje tego typu oferty. Wystarczy wspomnieć, iż w typowym projekcie udział mieszkań o małej powierzchni waha się w okolicy 50 proc., co oznaczałoby, że niemal wszystkie niewielkie mieszkania kupowanie są przez inwestorów, zarówno w inwestycjach w centrum, jak i na obrzeżach miast.

W zależności od projektu, jego lokalizacji i struktury mieszkań zakup inwestycyjny może jednak dominować. Tak było w przypadku inwestycji Bastion Wałowa zlokalizowanej w centrum Gdańska, Kamienna 145 we Wrocławiu, czy Przy Mogilskiej w Krakowie, gdzie do 70 proc. liczby mieszkań nabywanych było z myślą o wynajmie. W zależności od projektu, ceny mniejszych lokali zaczynały się od 8 tys./mkw.

Zbigniew Juroszek, prezes Atal

W skali całej sprzedaży ilość mieszkań kupowanych inwestycyjnie to maksymalnie około 30 proc. Większość mieszkań nabywanych jest z przeznaczeniem na własne cele mieszkaniowe. Mamy dedykowaną ofertę lokali inwestycyjnych w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Trójmieście. Projekty cieszą się dużym zainteresowaniem, a przy zakupie mieszkań można odliczyć podatek VAT. Ceny za metr kw. zaczynają się od 6300 zł netto.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Szacujemy, że w celach inwestycyjnych ponad 30 proc. klientów kupiło mieszkania w inwestycji Bliska Wola Tower na warszawskiej Woli u zbiegu ulicy Kasprzaka i alei Prymasa Tysiąclecia, w szczególności te o najmniejszych metrażach. Inwestycja łączy funkcje mieszkalne z biurowo-aparthotelowymi i usługowymi. Powstanie w niej 170 apartamentów i 407 małych biur o wysokim standardzie, które idealnie nadają się dla przedsiębiorców lub klientów-inwestorów zainteresowanych wynajmowaniem powierzchni biurowych. Lokal użytkowy na wynajem to inwestycja, która może przynieść więcej korzyści niż inne nieruchomości inwestycyjne, tym bardziej, że przy jego zakupie przedsiębiorca odliczy VAT. Od lokalu zakupionego w celach użytkowych, na wynajem, może odliczyć 23 proc. podatku praktycznie każdy, kto jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Od lokalu mieszkalnego podatek VAT wynosi natomiast 8 proc. Własne biuro w Bliskiej Woli Tower można kupić już za 230 tys. zł netto. Podobna sytuacja jest w naszej prestiżowej inwestycji w centrum Szczecina, gdzie łącznie powstanie 480 lokali mieszkalnych i wiele z nich, zostało zakupionych za gotówkę i w celach inwestycyjnych. Najmniejszy lokal o metrażu ponad 28 mkw. kosztuje około 275,5 tys. zł.

 

Joanna Chojecka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu ROBYG SA.

Mniej więcej na stałym poziomie utrzymuje się liczba klientów inwestycyjnych, w Robyg to około 30-40 proc. zakupów. Dopasowujemy ofertę mieszkaniową do potrzeb kupujących i obserwujemy rynek elastycznie się do niego dostosowując. Należy równocześnie podkreślić, że kupujący są coraz bardziej świadomi i decyzje zakupowe opierają także na poza cenowych parametrach. Dla klientów oprócz renomy marki dewelopera, liczy się również dobra komunikacja drogowa i miejska, czy dostęp do placówek publicznych, jak ośrodki zdrowia, szkoły oraz sklepy.

Ponadto wprowadziliśmy na rynek nowy produkt – mikroapartamenty. Pierwsza tego typu inwestycja powstanie w sąsiedztwie projektu City Sfera w warszawskich Włochach. W dwóch budynkach Modern Space powstaną 402 lokale o metrażach od 17 mkw. do 39 mkw. w cenie od 239 tys. zł. Mikroapartamenty to nowoczesna forma inwestowania i doskonała lokata finansowa. Są atrakcyjnym rozwiązaniem m.in. dla osób poszukujących wygodnego lokum blisko miejsca pracy, alternatywą dla wynajmu lub hotelu, a dla studentów perspektywą inwestycyjną. Pozwalają także przedsiębiorcom na odliczenie VAT.

Andrzej Gutowski, wiceprezes Ronson Development, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu

Udział zakupów inwestycyjnych w naszych projektach wynosi średnio około 20-25 proc. Dla klientów kupujących mieszkania na wynajem kluczową rolę odgrywa lokalizacja. Największym zainteresowaniem cieszą się więc nieruchomości w centrach miast lub w ich okolicy, bardzo dobrze skomunikowane z resztą miasta. Odsetek mieszkań kupowanych pod kątem inwestycyjnym w takiej lokalizacji wyraźnie się zwiększa.

Interesującą opcją dla inwestorów jest koncepcja aparthotelu, którą zrealizowaliśmy w naszej wrocławskiej inwestycji Miasto Marina nad samą Odrą. Powstało w niej 151 lokali w wysokim standardzie w pięciu kameralnych apartamentowcach. Projekt jest położony vis-a-vis Politechniki Wrocławskiej. W tej chwili oferujemy w nim ostatnie apartamenty dwupokojowe.

Klienci kupują także mieszkania na wynajem w klasycznych projektach mieszkaniowych. W inwestycji City Link na warszawskiej Woli odsetek klientów, którzy kupują mieszkania na wynajem, przekracza 70 proc. W sąsiedztwie tego projektu realizowana jest stacja metra Płocka, której otwarcie planowane jest w kwietniu br. W ofercie zostały już obecnie ostatnie lokale.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

 

Prowadzimy sprzedaż mieszkań w kilku inwestycjach w Warszawie. W zależności od lokalizacji grupa osób nabywających mieszkania w celach inwestycyjnych z przeznaczeniem na wynajem jest mniejsza lub większa. Największym zainteresowaniem inwestorów cieszą się projekty zlokalizowane w pobliżu stacji metra. Takim przykładem jest choćby inwestycja Metro Park. Budynek położony będzie zaledwie 5 minut pieszo od stacji metra Słodowiec. W ofercie mamy jeszcze mieszkania i mikroapartamenty od 21 mkw. do 65 mkw. Najtańszy lokal można kupić w cenie 290 tys. zł brutto. W styczniu 2020 roku rozpoczęliśmy też budowę inwestycji Apartamenty Oszmiańska 20, która znajduje się 450 metrów od stacji metra Targówek Mieszkaniowy. Najtańsze mieszkanie dwupokojowe kosztuje tam 363 tys. zł brutto.

 

Agnieszka Jaworska-Goździewska, Marketing i PR Manager w Nickel Development

 

Potwierdzamy duży udział klientów kupujących w celu inwestycyjnym. Z produktów będących w naszym portfelu najczęściej interesują się oni mieszkaniami w wieżowcu ST_ART Piątkowo w Poznaniu. Duży udział mają w nim dwupokojowe mieszkania o powierzchni około 40 mkw., obecnie bardzo popularne wśród wynajmujących. W aktualnej ofercie inwestycji ST_ART Piątkowo znajdują się mieszkania i apartamenty w cenie od 290 tys. zł brutto.

 

Magdalena Gąsienica-Samek, p.o. dyrektor marketingu Red - Real Estate Development

40 procent to dokładnie odsetek mieszkań kupowanych pod wynajem w naszym poznańskim Red Parku. W ostatnim czasie obserwujemy wzrost zainteresowania inwestorów tym właśnie projektem. We wrocławskiej Nowej Papierni odsetek kupujących inwestycyjnie jest jeszcze wyższy i wynosi około 70 proc. To właśnie z myślą m.in. o inwestorach stworzyliśmy apartamenty w Kamienicy pod Pelikanem. Budynek stoi w znakomitej lokalizacji, niedaleko ścisłego centrum Wrocławia. Lokalizacja jest dla inwestorów jednym z kluczowych czynników decydujących o wyborze. Zwracają także uwagę na wielkość mieszkań. Pod wynajem poszukują zwłaszcza lokali jednopokojowych lub dwupokojowych. W ostatnich latach inwestorzy stali się na wielu rynkach najważniejszą grupą nabywców i to oni napędzają popyt i dobrą koniunkturę.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Klienci kupujący mieszkania w celu inwestycyjnym stanowią około 20-30 proc. i wybierają zwykle małe lokale. Notujemy zakupy inwestycyjne, zarówno w warszawskiej inwestycji Przy Arsenale, jak i w gdańskim projekcie Wolne Miasto.

Jarosław Kozak, wiceprezes w Waryński S.A. Grupa Holdingowa

Gdańska inwestycja Atol to projekt mieszkaniowy, w którym lokale sprzedawane są głownie klientom w celu dalszego wynajmu. Na dzień dzisiejszy najtańsze mieszkania, które są w niej dostępne oferujemy w kwocie około 9330 zł/mkw. To cena zakupu mieszkania o powierzchni 56 mkw., do której należy doliczyć standardowe miejsce postojowe w garażu w kwocie 29,9 tys. zł lub z boksem na jednoślad  w cenie 38870 zł, albo miejsce postojowe naziemne za 15 tys. zł.

Kostiantyn Fedyna – członek zarządu grupy BY MADE

W naszym przypadku sprawa jest oczywista, Legnicka 60C to wrocławski projekt stworzony w odpowiedzi na potrzeby inwestorów, którzy zgłaszają coraz większe zainteresowanie lokalami na wynajem. W kręgu ich zainteresowania od długiego czasu są nieduże lokale i takie oferujemy. Największą popularnością cieszą się apartamenty inwestycyjne o powierzchni 18,5 mkw. oraz małe lokale dwupokojowe o metrażu 23 mkw. Przemawia za nimi nie tylko świetna lokalizacja, zapewniająca inwestorom wysokie stawki najmu, ale także atrakcyjna cena zakupu, od której dodatkowo można odliczyć podatek VAT. Dotyczy to również osób fizycznych, którym pomagamy w tym procesie. Ceny w aparthotelu Legnicka 60C zaczynają się od 189 tys. zł netto za apartament z wykończeniem pod klucz. Lokale będą wykończone i wyposażane w wysokim standardzie, co doskonale widać na przykładzie gotowego apartamentu pokazowego. Grupa BY MADE jako pierwsza we Wrocławiu umożliwia obejrzenie lokalu na tak wczesnym etapie realizacji projektu. Wykończeniem zajmuje się profesjonalny operator, któremu można powierzyć także zarządzanie wynajmem. W takim przypadku stopa zwrotu z inwestycji wynosi 7 proc.

Wojciech Duda, wiceprezes Duda Development

Inwestorzy stanowią znaczną część naszych klientów. Ich szczególnym zainteresowaniem cieszą się mieszkania o kompaktowym metrażu, zazwyczaj jedno lub dwupokojowe. W Poznaniu jest to inwestycja Fyrtel Wilda zlokalizowana u zbiegu ulic Sikorskiego i 28 Czerwca, natomiast w Łodzi – Diasfera Łódzka położona pomiędzy ulicą Kilińskiego i Targową.

Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska

W niektórych inwestycjach, szczególnie tych w niewielkiej odległości od centrum, przeważają zakupy pod wynajem. Obecnie największym zainteresowaniem inwestorów, głównie ze względu na bardzo dobre połączenie z centrum transportem publicznym, cieszy się nasza nowa inwestycja w Warszawie przy ulicy Grochowskiej 230, w której większość mieszkań zostało już sprzedanych. Najtańsze, dostępne lokale są do nabycia w cenie od 410 tys. zł. Inwestorzy kupują mieszkania także w Zajezdni Wrocław, którą realizujemy przede wszystkim z myślą właśnie o nich. W tej inwestycji dominują mieszkania jednopokojowe typu studio, które są idealne pod wynajem. Ich ceny zaczynają się od 269,9 tys. zł. Do tego dochodzi dogodna lokalizacja na klimatycznym Nadodrzu oraz kompletna infrastruktura okolicy. To wszystko zachęca inwestorów, którzy postrzegają takie inwestycje jak pewną, rentowną lokatę kapitału.

Aleksandra Goller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w spółce mieszkaniowej Skanska

Nasze osiedla cieszą się dużym zainteresowaniem, zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i inwestycyjnych. Tych drugich szczególnie przyciągają projekty usytuowane w okolicach biznes hubów. Wiedzą, że dobra lokalizacja, gęsta siatka komunikacji miejskiej i podwyższony standard to aspekty szczególnie ważne dla wynajmujących. W tego typu osiedlach inwestorzy upatrują możliwości najwyższej stopy zwrotu zainwestowanych środków. 

Wojciech Chotkowski, prezes zarządu Aria Development  

W przeciwieństwie do Warszawy, gdzie czasem połowę mieszkań w inwestycji sprzedawana jest na wynajem krótko bądź długoterminowy, w naszych projektach klienci przede wszystkim kupują w celu zamieszkania. Zdarzają się również nabywcy inwestycyjni, ale to raczej rodziny, które chcą na przykład kupić mieszkanie i dopóki dzieci nie dorosną planują je wynajmować. To olbrzymi plus naszych realizacji. Dzięki temu, społeczność mieszkańców jest bardzo zintegrowana i wszyscy traktują osiedla jak dom.  

Sebastian Barandziak, prezes zarządu Dekpol Deweloper

Duże zainteresowanie zakupem projektów w celach inwestycyjnych widzimy od wielu lat. Taki trend utrzymywał się również w minionym roku. Dlatego w ramach szerokiej oferty przygotowujemy różne projekty, które są atrakcyjne dla tego rodzaju klientów. Wybierają oni inwestycje zlokalizowane w ścisłym centrum Gdańska, jak np. Grano Residence, które są przeznaczone pod najem krótkoterminowy. Dużą popularnością cieszą się także inwestycje powstające w tzw. sypialni Gdańska i przeznaczone pod najem długoterminowy. W tym zakresie proponujemy lokale m.in. w Osiedlu Pastelowe w dzielnicy Łostowicach czy Osiedlu Zielone w Jasieniu. Na terenie Gdańska najtańsze mieszkanie jest dostępne w Osiedlu Pastelowe w cenie około 350 tys. zł brutto. Tańsze propozycje, już od 230 tys. zł klienci znajdą w ramach inwestycji zlokalizowanej w Rokitkach koło Tczewa.

 

Autor: Dompress

 

 

 

 

dompress : :
lut 27 2020

Do jakiej kwoty kupujemy mieszkania


Komentarze: 0

Jaką najwyższą kwotę przeznacza większość kupujących na zakup mieszkań w poszczególnych miastach? Jakie lokale są najczęściej wybierane? Sondę przeprowadził serwis nieruchomości Dompress.pl

 

Mirosław Kujawski, członek zarządu Develia S.A.   

Górna granica kwoty, jaką klient jest w stanie przeznaczyć na zakup mieszkania zależy od segmentu inwestycji i celu zakupu. W segmencie popularnym, gdzie klient kupuje swoje pierwsze mieszkanie o układzie dwa pokoje z aneksem/kuchnią, maksymalne kwoty zakupu wahają się od około 280 tys. zł w Katowicach, przez 350 tys. zł w Krakowie, Wrocławiu czy Gdańsku do ponad 400 tys. zł w Warszawie.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Realizujemy obecnie inwestycje wyłącznie na terenie Warszawy. W związku z tym górna granica kwoty wydawanej na zakup lokalu zależy przede wszystkim od rodzaju poszukiwanego przez nabywców mieszkania oraz lokalizacji w konkretnej dzielnicy Warszawy. Na Targówku przykładowo najwięcej osób poszukuje mieszkań do kwoty 400 tys. zł, a na Woli do 500 tys. zł.  

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Zbyt wiele zmiennych, jak lokalizacja, standard wykonania, wyposażenie, odległość od centrum miasta, czy wreszcie niedefiniowalne preferencje indywidualne praktycznie uniemożliwiają wyznaczenie górnej granicy, akceptowalnej przez nabywców mieszkań w poszczególnych miastach. Oczywiście najszybciej kupowane są mieszkania, których cena za metr kwadratowy oscyluje w okolicy średniej statystycznej w danym mieście. Należy jednak pamiętać, że różnice w cenie, nawet w obrębie jednego miasta, mogą sięgać kilkudziesięciu procent z uwagi na lokalizację i inne czynniki cenotwórcze. Praktycznie każda inwestycja jest dedykowana określonej grupie nabywców o innych preferencjach, również cenowych.

 

Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska

Działamy głównie na rynku warszawskim, wrocławskim i poznańskim. Każdy z nich jest inny. Dysproporcje widać na przykładzie średnich cen za metr kwadratowy. W Warszawie ich poziom jest wyższy niż 10 tys. zł/mkw., a w Poznaniu ceny przekraczają 7 tys. zł/mkw. Warto zwrócić uwagę na zmieniającą się strukturę oferty w miastach. Maleje udział mieszkań najtańszych, a rośnie tych, których cena za metr jest wyższa od średniej rynkowej. Osoby, które kupują pierwsze mieszkanie poszukają lokali usytuowanych dalej od centrum w możliwie najkorzystniejszej cenie. Natomiast osoby, dla których priorytetem jest centralna lokalizacja są skłonne zapłacić więcej.

Wojciech Duda, wiceprezes Duda Development

Nie można mówić o tego rodzaju górnej granicy, ponieważ zawsze zachodzi tutaj  zależność pomiędzy lokalizacją obiektu, jego metrażem i jakością wykonania a właśnie ceną. Obecnie w naszej ofercie najbardziej kosztowne propozycje to domy w zielonej, poznańskiej dzielnicy Morasko w osiedlu Morasko Park. Najdroższe kosztują 850 tys. zł i cieszą się zainteresowaniem naszych klientów.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

 

Prowadzimy sprzedaż mieszkań w Warszawie i Gdańsku. Linia oddzielająca wysokość całkowitych kwot przeznaczanych na zakup lokali przebiera raczej pomiędzy typami inwestycji. Ceny w segmencie popularnym w Gdańsku są porównywalne z tymi w Warszawie. W przypadku inwestycji apartamentowych trudno mówić o górnej granicy. W segmencie popularnym największym zainteresowaniem cieszą się lokale dwupokojowe Wówczas całkowita kwota przeznaczana na zakup to około 350 tys. zł. W przypadku inwestycji apartamentowych większość transakcji to kwoty od 700 tys. zł za mieszkania dwupokojowe do kilku milinów za apartamenty.

Agnieszka Jaworska-Goździewska, Marketing i PR Manager w Nickel Development

 

Dla większości naszych klientów kluczowym kryterium oceny jest użyteczność mieszkania lub domu, a nie jego cena. Nasze produkty są bardzo zróżnicowane, począwszy od luksusowych apartamentów w najbardziej prestiżowej dzielnicy Poznania w przypadku Willi przy Parku Wodziczki, po mieszkania na przedmieściach w podpoznańskiej Dąbrówce, oferujące wysoki stosunek jakości do ceny. Mogę jednak powiedzieć, że nie są odosobnione sytuacje, w których klienci decydują się przekroczyć początkowo zakładany budżet, aby zamieszkać w miejscu, które spełnia ich wszystkie wymagania. Uwagę zwraca też fakt, że wiele osób poszukuje lokali z możliwie dużą liczbą pomieszczeń w porównaniu do danej powierzchni. Mówimy o nich - przez analogię do samochodów - że to mieszkania kompaktowe.

 

Magdalena Gąsienica-Samek, p.o. dyrektor marketingu Red - Real Estate Development

Trudno mówić o górnej granicy ceny. To, ile nabywcy wydają na mieszkanie, zależy od wielu czynników, m.in. od ich zamożności, zdolności kredytowej i od kwoty, jaką planują na mieszkanie przeznaczyć. Duże znaczenie mają również oczekiwania wobec lokalizacji, standardu i relacji ceny do jakości. Pamiętajmy, że ceny mieszkań dyktuje rynek. W przypadku mieszkań w Warszawie średnia cena za mkw. przekroczyła 10 tys. zł. W grupie największych rynków jest też Trójmiasto, Kraków, Wrocław, Poznań i Łódź. Przykładowo, w naszym Red Parku ceny zaczynają się od 6,2 tys. zł za mkw. To pokazuje, że w dużym mieście, jakim jest Poznań, można znaleźć mieszkanie w świetnej lokalizacji w cenie, która może odpowiadać wielu nabywcom.

Joanna Chojecka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Robyg SA.

Na polskim rynku mieszkaniowym od wielu lat popyt przerasta podaż, a potrzeby mieszkaniowe Polaków wciąż są duże. Mimo nieuniknionego wzrostu cen mieszkań, związanego m.in. z cenami materiałów budowlanych, wciąż duże zapotrzebowanie rynkowe skutkuje utrzymaniem zainteresowania zakupem mieszkania. Nadal najpopularniejszy segment to lokale dwu i trzypokojowe w metrażach 40-60 mkw. o dobrym stosunku ceny do jakości. Górne granice cenowe w poszczególnych miastach to około 1,5 mln zł w Warszawie, we Wrocławiu 660 tys. zł, natomiast w Gdańsku 1,2 mln zł.

Andrzej Gutowski, wiceprezes Ronson Development, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu

 

Wśród klientów kupujących mieszkania za gotówkę, możemy właściwie mówić przede wszystkim o psychologicznej granicy cenowej, a ta granica w ostatnich latach wyraźnie przesuwa się w górę. Niegdyś taką granicą był poziom około 300 tys. zł dla mieszkania dwupokojowego, czy około 400 tys. zł dla mieszkania trzypokojowego. Dziś nikogo nie dziwią oferty deweloperów i transakcje opiewające na znacznie większe kwoty. Wiele zależy od samych projektów, w tym ich lokalizacji, jak i poszczególnych nabywców. Ich gotowość do nabycia drogiego mieszkania często nie wynika tylko z możliwości finansowych, ale również jest podyktowana emocjami.

O rzeczywistej granicy cenowej możemy z kolei mówić w przypadku klientów kupujących mieszkanie na kredyt. Tę granicę wyznacza de facto bank, wyliczając zdolność kredytową danej osoby. Zależy ona natomiast od indywidualnej oceny, więc również trudno wskazać w tym przypadku jedną, konkretną kwotę.

Aleksandra Goller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w spółce mieszkaniowej Skanska

Trudno mówić o granicach, najważniejsze w naszej branży to trafić z ofertą w oczekiwania klientów. Do naszych biur sprzedaży przychodzą osoby o różnorodnych potrzebach. Nie dla wszystkich cena jest najistotniejsza. Liczy się standard wykończenia, jakość, marka i pełen pakiet dodatkowych usług. Jeżeli zyskają pewność, że to u nas zmaterializują swoje marzenia o mieszkaniu idealnym – po prostu je kupią.

Jarosław Kozak, wiceprezes w Waryński S.A. Grupa Holdingowa

Potencjalny nabywca mieszkania na wynajem zwraca przede wszystkim uwagę na lokalizację, powierzchnię oraz na koszty, jakie musi ponieść na zakup i wykończenia lokalu, tak aby satysfakcjonował go zwrot z inwestycji w ciągu kilku lat.

 

Wojciech Chotkowski, prezes zarządu Aria Development  

Górna kwota jest dla nas trudna do określenia ze względu na to, że nasze mieszkania należą do najtańszych nieruchomości na stołecznym i podstołecznym rynku. Ceny mieszkań w Osiedlu Natura w Wieliszewie zaczynają się od 4290 zł/mkw., zaś w Osiedlu Łomianki od 5150 zł/mkw. W obu inwestycjach największy popyt jest na mieszkania najtańsze, w cenie do 250 tys. zł.

Zbigniew Juroszek, prezes Atal

Ceny mieszkań nie powinny w najbliższych kwartałach ulegać większym wahaniom. Zakładamy stabilizację stawek cenowych z możliwym, niewielkim trendem wzrostowym. Zeszłoroczne wyniki sprzedaży udowadniają, że jest to poziom akceptowalny dla klientów.

Sebastian Barandziak, prezes zarządu Dekpol Deweloper

W ramach naszych inwestycji najwyższa ofertowa cena oscyluje w granicach 1,7 mln zł – 1,75 mln zł brutto. Dotyczy bardzo atrakcyjnego i luksusowego apartamentu o powierzchni około 85 mkw. w kompleksie Sol Marina. To prestiżowy projekt z własną mariną jachtową położony jest na Wybrzeżu Gdańskim. Powstaje w otoczeniu dziewiczej przyrody, a jednocześnie zaledwie kilka kilometrów od centrum Gdańska. Lokalizacja, wysoki standard nieruchomości oraz wiele dodatkowych funkcjonalności sprzyjających aktywnemu wypoczynkowi to olbrzymie atuty tej inwestycji.

 

Autor: Dompress

dompress : :
lut 27 2020

Do Polski napływają nowe marki hotelowe...


Komentarze: 0

Jakie hotele otworzyły się w ostatnim czasie w naszym kraju? Jakie rozpoczną działalność? Jakie nowe marki pojawią się na rynku?   

Najszybciej rozwijającym się rynkiem hotelowym w kraju jest Warszawa, która według danych Walter Herz, dysponuje dziś 15 tys. pokoi hotelowych. Otwarcia planowane w najbliższych trzech latach przyniosą natomiast miastu około 5 tys. kolejnych pokoi hotelowych. Poza stolicą, segment hotelowy najszybciej rośnie w Krakowie i Trójmieście. Krakowskie zaplecze hotelowe, liczące dziś 12 tys. pokoi, w dwuletniej perspektywie wzrośnie o ponad 2,5 tys. pokoi.

Po otwarciu w Gdańsku największego w Trójmieście, hotelu Radisson Hotel & Suites z 340 pokojami, wchodzącego w skład kompleksu Deo Plaza nad Motławą, tamtejszy rynek liczy prawie 7 tys.  pokoi. Nowe obiekty, które mają zostać otwarte do końca 2022 roku dostarczą zaś około 1,7 tys. miejsc noclegowych, podaje Walter Herz.

Warszawa

Od kilku miesięcy w Warszawie funkcjonuje Motel One Warszawa Chopin z 333 pokojami. To pierwszy obiekt tej marki w Polsce.  W minionym roku wszedł też na warszawski rynek biznesowo-lifestyle’owy holel Vienna House Mokotow Warsaw, który zlokalizowany jest w biurowej części Mokotowa. W ścisłym centrum miasta, przy ulicy Widok pojawił się zaś hotel sieci Puro ze 148 pokojami, restauracją, barem, salami konferencyjnymi i przestrzenią fitness.  

Niebawem w Warszawie otworzy się Hotel Nobu, należący do sieci znanych lifestylowych hoteli i restauracji, która powstała dzięki współpracy Roberta De Niro, szefa kuchni Nobu Matsushisa i producenta Meir Tepera. Hotel zajmie nowo wybudowany gmach oraz budynek dawnego hotelu Rialto przy ulicy Wilczej.

Pod koniec drugiego kwartału br. ma zostać otwarty w Warszawie także butikowy hotel Sadie Best Western z 66 pokojami, zamiast istniejącego dotąd w tym miejscu hotelu Harenda. Na stołecznej mapie hotelowej pojawi się wkrótce również hotel Radisson RED.

Pod szyldem Hampton by Hilton będzie natomiast działał hotel, który powstaje przy ulicy Mszczonowskiej, obok centrum handlowego Reduta. Do dyspozycji gości będzie w nim około 150 pokoi.

Wśród nowych warszawskich obiektów hotelowych wymienić należy także zapowiadany przez Polski Holding Hotelowy hotel Moxy & Residence Inn oraz pierwszy w Polsce i w Europie hotel marki Vīb, należącej do sieci Best Western Hotels & Resorts, który ma mieścić się w budynku zajmowanym dotychczas przez Apartamenty Zgoda by DeSilva w ścisłym centrum Warszawy.

Na warszawskiej Pradze przy ulicy Targowej zadebiutuje natomiast Tulip Residences, pierwszy hotel tej marki w Polsce.  

W przyszłym roku w Warszawie otworzy się również pierwszy obiekt grupy hotelowej Barceló. Czterogwiazdkowy hotel, działający pod marką Occidental położony będzie na Powiślu u zbiegu ulic Zajęczej i Wybrzeża Kościuszkowskiego, w bezpośrednim sąsiedztwie Elektrowni Powiśle. Zaoferuje 150 pokoi, przestrzeń konferencyjną oraz bar na dachu budynku.  

Niemiecka grupa hotelowa Meininger wprowadzi natomiast pierwszy w Polsce i drugi w Europie Środkowo-Wschodniej hotel nowej marki z klasy ekonomicznej, adresowany do rodzin, osób podróżujących biznesowo i backpackerów. Budynek, w którym znajdzie się hotel Meininger Warszawa z ponad 150 pokojami istnieje, a firma planuje zakończyć jego modernizację do końca 2022 roku.

Hotel nowej marki z segmentu life style planuje również wprowadzić Orbis. Zlokalizowany w sercu Warszawy, przy ulicy Brackiej hotel TRIBE Warszawa Bracka zaoferuje 113 pokoi, bar i restaurację, zaplecze konferencyjne i strefę fitness. Hotel zlokalizowany w miejscu dawnej siedziby Orbisu ma zostać otwarty w 2022 roku.

Wniosek o pozwolenie na budowę hotelu złożyła także spółka NDI Smolna, powiązana z sopocką firmą deweloperską NDI. Inwestor zamierza postawić sześciopiętrowy budynek w pasie zieleni między ulicą Smolną i alejami Jerozolimskimi w Warszawie, nieopodal ronda de Gaulle’a.  

Kraków

W Krakowie przy Alei Róż jesienią ubiegłego roku został otwarty hotel ibis Styles Kraków Santorini z 63 pokojami. Na ostatni kwartał przyszłego roku jest natomiast zaplanowane oddanie przy ulicy Mogilskiej kolejnego hotelu tej marki z 259 pokojami. W stolicy Małopolski pojawić ma się również hotel Radisson RED Kraków.

Spółka AMW Hotele, wchodząca w skład Grupy Polskiego Holdingu Hotelowego zapowiedziała z kolei wprowadzenie na krakowski rynek ekskluzywnej marki Le Méridien. Rebranding ma przejść istniejący hotel Royal, który po zmianie marki zaoferuje około 100 pokoi w doskonałej lokalizacji.

Inna, nowa, lifestylowa marka, która pojawić ma się w Krakowie w 2022 roku to TRIBE. Hotel TRIBE Kraków Stare Miasto, położony przy ulicy Worcella, obok istniejącego Mercure Kraków Stare Miasto, Galerii Krakowskiej i dworca kolejowego dostarczyć ma 170 stylowych pokoi, restaurację, kącik kawowy i bar, centrum fitness i saunę.

W pierwszym kwartale przyszłego roku gości przyjmie także Mercure Kraków Fabryczna City. 200 pokojowy hotel, w którym znajdzie się również 3,5 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni konferencyjnej, 2 tys. mkw. powierzchni fitness & spa z basenem oraz bar i restauracja powstanie w ramach realizowanej w Krakowie inwestycji Fabryczna City. W zabytkowych budynkach na terenie kompleksu mieścić się będzie też sześć innych restauracji, z których jedna dysponowała będzie własnym browarem z piwem warzonym na miejscu.

Wrocław

We Wrocławiu, w którym według danych Walter Herz, do dyspozycji podróżujący jest ponad 5 tys. pokoi hotelowych, planowane hotele przyniosą łącznie ponad 2 tys. pokoi.

Pod koniec ubiegłego roku wrocławskie portfolio sieci Best Western poszerzyło się o drugi w mieście hotel tej marki. Czterogwiazdkowy Best Western Premier Hotel City Center położony u zbiegu ulic Piłsudskiego i Gwarnej oferuje 64 pokoje. Przed końcem przyszłego roku we Wrocławiu ma zostać otwarty także hotel Holiday Inn Express Wrocław ze 142 pokojami.

Jeszcze w tym roku ma natomiast powitać gości, powstający w dawnym pałacu Leipzigerów we Wrocławiu  pięciogwiazdkowy hotel Altus Palace. W zmodernizowanym, zabytkowym budynku znajdzie się 81 pokoi. Operatorem hotelu będzie spółka Dobry Hotel.

Na projekt hotelowy we Wrocławiu podpisała także umowę sieć hoteli Vienna House. Nowy obiekt  pod marką Vienna House Easy ma zostać otwarty w 2022 roku.

Katowice

- W Katowicach, które dysponują ponad 2,2 tys. pokoi, po otwarciu hoteli będących w trakcie realizacji i w fazie planowania podaż zwiększy się o prawie 1,9 tys. pokoi – podaje Andrzej Szymczyk, Associate Director Hospitality Department w Walter Herz.       

W tym roku w Katowicach gości przyjąć ma hotel Diament Plaza Katowice, który po rozbudowie zaoferuje 135 pokoi. Przy ulicy Młyńskiej otworzy się także Mercure Katowice City Center z 268 pokojami. Przy alei Korfantego trwa zaś budowa czterogwiazdkowego hotelu Puro, dzięki któremu katowicki rynek wzbogaci się o około 247 pokoi. Jego otwarcie planowane jest w pierwszym kwartale 2022 roku.

Wśród nowych katowickich obiektów hotelowych jest też hotel Qubus z 97 pokojami oraz dwumarkowy Kyriad i Première Classe, który zaoferuje łącznie około 200 pokoi. W miejscu wyburzonego, słynnego hotelu Silesia w ścisłym centrum miasta stanie natomiast Nova Silesia. Cała inwestycja obejmować będzie dwa czternastokondygnacyjne budynki biurowe, które przyniosą 30 tys. mkw. powierzchni i siedmiokondygnacyjny hotel ze 150 pokojami.  

Sieć Vienna House u zbiegu ulic Sokolskiej i Piotra Skargi otworzy natomiast w Katowicach swój drugi hotel. Czterogwiazdkowy Vienna House R.evo z 203 pokojami łączył będzie funkcje hotelu z apartamentami na dłuższe pobyty.

Poznań

W Poznaniu przy ulicy Zielonej w pobliżu parku Chopina powstanie z kolei pierwszy w naszym kraju hotel sieci Occidental, należącej do hiszpańskiej Grupy Barcelo.

Pod koniec zeszłego roku Polski Holding Hotelowy otworzył zaś w mieście pierwszy w Polsce hotel marki Moxy, należący do sieci Marriott International, największej sieci hotelarskiej na świecie. Moxy Poznań Airport, położony w bezpośrednim sąsiedztwie Portu Lotniczego Poznań-Ławica, oferuje 120 pokoi.

Kupiec Poznański, będący jednym z najbardziej rozpoznawalnych budynków w mieście, wzbogaci się natomiast o nową funkcję  - hotel z sieci Marriott. Obiekt pod marką AC by Marriott zaoferuje około 150 pokoi, restaurację, bar oraz powierzchnie konferencyjne. Ma zostać otwarty w 2022 roku.

Nowe hotele w kurortach

Nowe hotele rosną też w polskich kurortach. Sieć Radisson podpisała umowy franczyzowe na hotele : Radisson Resort Szklarska Poręba, Radisson Resort Kołobrzeg, Radisson Blu Ostroda Mazury Lakes, Radisson Blu Sopot, które łącznie z Radisson RED Warsaw i Radisson RED Kraków dostarczą na nasz rynek ponad 1000 pokoi.

W Kołobrzegu między ulicą Kasprowicza, Kołłątaja i Kościuszki powstaje też czternastokondygnacyjny hotel Baltic Wave z 468 apartamentami, panoramicznym basenem typu infinity-edge, krytym kompleksem basenowym, strefą spa&wellness, barem i kawiarnią widokową, restauracjami i centrum konferencyjnym. Hotel, który będzie działał pod marką Crowne Plaza Resort w ramach sieci Intercontinental Hotel Group, ma być gotowy na koniec 2021 roku.

Krótko po otwarciu obiektu w Nowym Targu, sieć hoteli B&B Hotels otworzyła także na początku tego roku hotel B&B Rzeszów Centrum przy ulicy Grottgera w Rzeszowie z 64 pokojami i zapleczem konferencyjnym.  Od jesieni ubiegłego roku funkcjonuje w Rzeszowie również nowy hotel przy lotnisku. Holiday Inn Express Rzeszów Airport oferuje 120 pokoi w standardzie trzech gwiazdek.

W Szczyrku przy ulicy Górskiej zlokalizowany będzie zaś hotel Aries Residence & SPA Szczyrk. Dostarczy 118 pokoi i apartamentów, sale konferencyjne i restaurację oraz pierwszy w Szczyrku Aqua Aries ze strefą basenową i blisko 400 metrowym saunarium.  

W Świeradowie-Zdroju przy ulicy Zakopiańskiej powstać ma z kolei kompleks w standardzie pięciogwiazdkowym z 79 pokojami i 52 apartamentami oraz częścią wypoczynkowo-rozrywkową.

270 pokoi zaoferuje natomiast czterogwiazdkowy hotel marki Hotels&Preference Luxury. Obiekt, który otworzy się w Szklarskiej Porębie w 2021 roku będzie pierwszym obiektem tej sieci w Polsce i największą realizacją hotelową w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej w technologii modułowej. Będzie to pierwszy obiekt sieci Hotels&Preference w Polsce.

W Szklarskiej Porębie pod koniec minionego roku otwarty został hotel Platinum Mountain Hotel & SPA. Pięciogwiazdkowy obiekt oferuje 147 pokoi, salon dr Irena Eris Beauty Partner, przestrzeń konferencyjną oraz jeden z większych w kurorcie, kryty basen i basen zewnętrzny w kształcie naturalnego stawu. W Wiśle grupa Górskie Resorty buduje zaś pięciogwiazdkowy hotel Crystal Mountain Hotel.

5 gwiazdek na hotelowym niebie

W naszym kraju rośnie też liczba obiektów o najwyższym standardzie. - W zeszłym roku otwartych zostało w Polsce osiem hoteli pięciogwiazdkowych, a ich liczba zwiększyła się do 76. Wkrótce będziemy mogli także obserwować kolejne otwarcia tej klasy obiektów – informuje Andrzej Szymczyk.

- Znacznie więcej powstanie jednak hoteli niższej kategorii, których usługi skierowane są do szerszego grona klientów niż hoteli z najwyższej półki. W najbliższych latach powinno się pojawić również więcej obiektów usytuowanych poza najbardziej oczywistymi lokalizacjami w centrach dużych miast. W ten naturalny sposób rynek hotelowy będzie sukcesywnie zagospodarowywał popyt na mikrorynkach lokalnych - dodaje.

 

o Walter Herz

Walter Herz jest wiodącym na rynku, polskim podmiotem prowadzącym działalność w sektorze nieruchomości komercyjnych na terenie całego kraju. Od 7 lat firma świadczy kompleksowe oraz strategiczne doradztwo: najemcom, inwestorom i właścicielom nieruchomości. Zapewnia pełną obsługę dla sektora prywatnego, jak i publicznego. Eksperci Walter Herz wspierają klientów w poszukiwaniu i wynajmie powierzchni biurowych, doradzają w przypadku projektów inwestycyjnych oraz projektów hotelowych.

Poza siedzibą w Warszawie, firma posiada odziały w Krakowie i Gdańsku. Firma Walter Herz jest twórcą Akademii Najemcy, pierwszego w Polsce projektu, który wspiera i edukuje najemców powierzchni komercyjnych z całej Polski, szkolenia są stacjonarne, prowadzone w największych miastach w kraju. W trosce o najwyższy poziom etyczny świadczonych usług wprowadziła Kodeks Dobrych Praktyk.

dompress : :
lut 21 2020

Czy deweloperzy będą budować z prefabrykatów...


Komentarze: 0

Czy firmy budujące mieszkania planują wykorzystywać prefabrykaty przy realizacji nowych inwestycji? Czy deweloperzy rozważają wykorzystanie tego typu rozwiązań ze względu na rosnące koszty budowy? Czy zastosowanie elementów gotowych jest atrakcyjne, bo skraca czas budowy?  Sondę przeprowadził serwis nieruchomości Dompress.pl

Mirosław Kujawski, członek zarządu Develia S.A.   

Na bieżąco monitorujemy zastosowanie nowych technologii i rozwiązań w procesie budowy, w tym wykorzystanie elementów prefabrykatów. Obecnie niewiele jest inwestycji, które byłyby w całości realizowane z gotowych elementów. Niemniej, część tego typu rozwiązań jest stosowana dość powszechnie, także w naszych projektach, na przykład przy budowie klatek schodowych czy elewacji.

Wojciech Duda, wiceprezes Duda Development

Niewątpliwie nowoczesne metody i materiały konstrukcyjne, właśnie takie jak m.in. prefabrykaty czy surowce z recyklingu są kuszącą alternatywą dla kosztownych, tradycyjnych budulców. Choć w tej chwili z nich nie korzystamy, niewątpliwie w przyszłości będziemy rozważać taką możliwość, jeśli oczywiście okaże się, że spełniają nasze standardy pod względem jakości i wytrzymałości.  

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Uważamy, że przy stale rosnących kosztach realizacji inwestycji poszukiwanie ekonomicznych i jednocześnie ekologicznych rozwiązań nie jest do uniknięcia. Skrócenie czasu budowy niewątpliwie jest jednym z tych elementów, które należy brać pod uwagę. Na przykład wykorzystując budulec, jakim jest drewno. Dzięki zastosowaniu nowoczesnej technologii modułowej, domy można budować szybciej niż murowane, bo tylko 10 proc. prac odbywa się w miejscu, gdzie mają stanąć. Właśnie uruchomiliśmy nasz projekt pilotażowy, budowę ekologicznych domów, które powstaną w należącej do J.W. Construction fabryce w Tłuszczu, przy użyciu najnowocześniejszych programów komputerowych, wspierających proces projektowania. Przedsprzedaż pierwszych 13 domów rozpoczęliśmy w styczniu br. Mieszkańcy będą mogli się do nich wprowadzić już za rok. Postawimy je w Villa Campina w Ożarowie Mazowieckim. Do ich budowy zostanie użyte wysokiej klasy drewno konstrukcyjne, które sprowadzamy z Niemiec. Planujemy w tej technologii budować również domy wielorodzinne w osiedlu Apartamenty na wzgórzach w podkrakowskiej Zawadzie.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Sprawdzaliśmy możliwości realizowania budynków przy użyciu prefabrykatów już kilka lat temu, jednak realizacja w takim systemie nie jest możliwa w przypadku wszystkich działek. Niektóre mają istotne ograniczenia lokalizacyjne, jak na przykład sąsiednia, istniejąca zabudowa, czy duże zróżnicowanie wysokości terenu, które wymuszają niestandardowe rozwiązania projektowe.

Elementy prefabrykowane to nic innego jak standardowe i powtarzalne elementy wykonywane poza placem budowy. Jeżeli projekt budynku jest skomplikowany, nie ma możliwości zastosowania takich elementów lub jest ich na tyle mało, że przestaje być to opłacalne.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Korzystamy obecnie ze standardowych rozwiązań przy realizacji naszych inwestycji. Nie wykluczamy jednak, że w przyszłości przy niektórych projektach mogą pojawić nowe rozwiązania, które pomogą zmniejszyć koszty i skrócić czas budowy, ale przy zachowaniu wszelkich parametrów zgodnych ze sztuką budowlaną.

Agnieszka Jaworska-Goździewska, Marketing i PR Manager w Nickel Development

Trudności z siłą roboczą nie dotyczą nas bezpośrednio, ale wiemy doskonale, że dotykają one generalnych wykonawców. Przy planowaniu nowych projektów i rozmowach, zarówno z architektami, jak i generalnymi wykonawcami zawsze bierzemy pod rozwagę wszystkie propozycje i wybieramy te, które będą efektywne pod względem kosztów, każdorazowo stawiając jakość za priorytet. Nie wykluczamy zatem budowy z uwzględnieniem prefabrykowanych elementów.

Joanna Chojecka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Robyg S.A.

Co do zasady, projektujemy i budujemy nasze osiedla przy użyciu wysokiej jakości materiałów budowlanych. Prefabrykaty wykorzystujemy jedynie przy takich elementach, jak balkony czy klatki schodowe.

Andrzej Gutowski, wiceprezes Ronson Development, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu

Budowa mieszkań z prefabrykatów to temat, któremu coraz uważniej się przyglądamy. Dzisiejsza technologia pozwala bowiem zachować wysoką jakość, a jednocześnie istotnie skrócić czas budowy, co w ostatecznym rozrachunku może oznaczać niższe koszty. W czasach wysokich kosztów wykonawstwa i przysłowiowego braku rąk do pracy niewątpliwie warto rozważyć tego typu rozwiązania. Kolejnym argumentem przemawiającym za prefabrykatami jest fakt, że nabywca mieszkania będzie mógł się do niego wprowadzić wcześniej niż w przypadku budowy metodą tradycyjną.

Izabela Kucharska, menadżer ds. rozwoju produktu w spółce mieszkaniowej Skanska

Przy realizacji naszych osiedli korzystamy z elementów prefabrykowanych, takich jak schody czy balkony. Widzimy ogromny potencjał w tego typu rozwiązaniach, dlatego staramy się wprowadzać jak najwięcej gotowych komponentów do naszych inwestycji. Dotyczy to, zarówno elementów dekoracyjnych wewnątrz budynków, jak i przestrzeni wspólnych oraz projektów zieleni, np. przepierzeń pomiędzy ogródkami klientów a częściami półpublicznymi. Sięganie po prefabrykację pozwala nam skrócić czas realizacji i jeszcze bardziej podnosi jakość wykonania. Chcemy iść w tym kierunku i dlatego też opracowaliśmy koncepcję modelowego osiedla kilku budynków wielorodzinnych, wykonanych w technologii modułowej. Jesteśmy przekonani, że w długiej perspektywie to właśnie prefabrykacja i budownictwo modułowe staną się codziennością.

Wojciech Chotkowski, prezes zarządu Aria Development  

Korzystanie z technologii prefabrykacji to jeden z naszych atutów. Technologia pozwala skrócić czas budowy, koszty generalnego wykonawstwa oraz realizować budynki o wysokiej jakości. To przekłada się też na ceny mieszkań. Pracujemy nad poszerzeniem wachlarza technologii modułowych. Warto dodać, że są one doceniane pod względem jakości wykonania, nie tylko przez naszych klientów w Polsce, ale również w wielu krajach europejskich, szczególnie skandynawskich.

Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska

Wszystkie nasze inwestycje realizujemy przy użyciu najwyższej klasy materiałów. Dotyczy to zarówno materiałów elewacyjnych, jak również tych używanych do wykończenia wnętrz. Przykładem jest szlachetna, pełna cegła na elewacji prestiżowego apartamentowca Centreville we Wrocławiu, którą sprowadziliśmy z Łotwy. Ich koszty rosną, dlatego w niektórych przypadkach rozważamy wykorzystanie i prefabrykatów, i materiałów drewnianych. Zanim jednak zaczniemy ich używać, musimy przeprowadzić dokładną analizę możliwości i kosztów. Największymi atutami wykorzystania tych materiałów są z pewnością skrócenie czasu budowy oraz zaangażowanie mniejszej liczby pracowników budowlanych.

Sebastian Barandziak, prezes zarządu Dekpol Deweloper

Gotowe elementy prefabrykatowe stosujemy w naszych inwestycjach od kilku lat. Wiele zewnętrznych firm wyspecjalizowało się w tego rodzaju działalności i wytwarza bardzo dobre jakościowo produkty, a ich szybki montaż umożliwia nam skrócenie cyklu budowlanego. W naszych przedsięwzięciach wykorzystywaliśmy m.in. prefabrykowane balkony. Rozważamy szersze zastosowania tego rodzaju produktów w realizacji kolejnych inwestycji.

Zbigniew Juroszek, prezes Atal

Nie planujemy wprowadzenia na większą skalę prefabrykatów w naszej działalności.

 

Autor: Dompress

 

dompress : :